چگونه آمارهای ورزشی ثبت شده اپل واچ را کالیبره کنیم؟

چگونه آمارهای ورزشی ثبت شده اپل واچ را کالیبره کنیم؟

 

مهم‌ترین مزیت استفاده از اپل واچ در سنسورهای مختلف به کار رفته در آن برای به دست آوردن آمارهای ورزشی خلاصه می‌شود.
این ساعت هوشمند می‌تواند با اندازه‌گیری موارد مختلف، آمارهایی نظیر میزان قدم‌های برداشته شده و مسافت طی شده را اندازه‌گیری کرد. سری‌های جدید اپل واچ به لطف حضور قطعه GPS داخلی می‌توانند مکان و مسافت طی شده را به صورت کاملا دقیق به دست بیاورد.
در این میان نسل اول ساعت‌های هوشمند اپل فاقد جی پی اس هستند که باعث می‌شود میزان مسافت طی شده را به طور حدودی اندازه‌گیری کنند. در این مطلب سعی داریم تا نحوه صحیح کالیبره کردن آمارهای ورزشی ثبت شده در اپل واچ‌های قدیمی را آموزش دهیم.

آپدیت کردن اطلاعات شخصی
با وجود اینکه اپل واچ‌های نسل اول نمی‌توانند به تنهایی مکان دقیق شما را اندازه‌گیری کنند، اما با کمک گرفتن از اطلاعات شخصی کاربر می‌توانند آمارهای دقیق‌تری را محاسبه کنند. اطلاعاتی نظیر قد، وزن و سن می‌توانند در دقیق‌تر کردن آمارها موثر باشند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم تا به طور مرتب به اپلیکیشن Health بروید و اطلاعات مختلف خود را بررسی و آپدیت کنید. اطلاعات اضافی می‌تواند به اندازه‌گیری صحیح‌تر آمارهای ورزشی ثبت شده کمک کنند.
اگر از کاربران نسل سوم اپل واچ هستید، علاوه بر به روز رسانی مرتب اطلاعات شخصی، باید دسترسی به جی پی اس را فعال کنید. برای اینکار به Settings>Privacy>Location Services رفته و به زیر شاخه System Services بروید. در این بخش کافی است گزینه Motion Calibration & Distance را فعال کنید.
از این پس اپل واچ جدید شما قابلیت دسترسی به موقعیت دقیق مکانی را خواهد داشت.
کالیبره کردن اپل واچ‌های سری ۱
اپل واچ‌هایی که از جی پی اس داخلی بهره‌مند نشده‌اند، باید به صورت دستی کالیبره شوند. ایده اصلی اپل برای ردیابی آمارهای ورزشی کاربران این ساعت‌های هوشمند، این بود که کاربران در ورزش‌های طولانی مدت آیفون خود را نیز همراه خواهند داشت. همین مسئله باعث می‌شود تا اپل واچ با استفاده از جی پی اس به کار رفته در آیفون بتواند موقعیت مکانی کاربر را به طور دقیق حدس بزند.
پس برای کالیبره کردن موقعیت مکانی ثبت شده اپل واچ، حتما آیفون را همراه خود داشته باشید. گفتنی است که همراه داشتن آیفون در دست، یا استفاده از مچ‌بندهای مناسب لباس‌های ورزشی برای آیفون،‌آمارهای ثبت شده را افزایش می‌دهد. حال اپلیکیشن Workout را باز کرده و گزینه‌های Outdoor Walk یا Outdoor Run را، بسته به نوع تمرین ورزشی خود انتخاب کنید. حال هدف مورد نظرتان را انتخاب کنید و شروع به انجام ورزش خود کنید.
لازم به یادآوری است که اپل واچ دقت بیشتری در ورزش‌های طولانی‌تر از ۲۰ دقیقه دارد. پس اگر می‌خواهید اطلاعات ورزشی شما به طور دقیق ثبت شود حداقل برای بیست دقیقه تمرین را ادامه دهید.
علاوه براین، روند کالیبره کردن اپل واچ باید برای هر سرعتی از دویدن متفاوت باشد. به همین دلیل باید برای دویدن سریع، دویدن آرام و پیاده روی معمولی روند کالیبره‌سازی به طور کامل از ابتدا انجام شود.